Friday, August 5, 2011

...Hanya Kamu...

Buzz Buzz Buzz... Kedengaran bunyi YM di buzz oleh seseorang... Dengan pantasnya, Leeya Sarah melihat box YM nya dan kelihatan box YM Saiful Lizam yang terdapat di skrin laptop.. Leeya mula menaip

Leeya : Haii Saiful...
Saiful : Hehehe... Hye Leeya... Dah makan? Wat pe tuh?
Leeya : Belum lagi... Kenapa? Nak belanja ke? Kt pun tengah pokai ni...
Saiful : Huhu... Belanja ya? Boleh ja... Bila?
Leeya : Eh, kt main2 je lah... Kt dah beli makanan dah tadi ... Kejap lagi baru makan....

*** Leeya dan Saiful rancak berbual melalui YM sampai tidak sedar jam mula menunjukkan pukul 1 pagi.

Hubungan Leeya dan Saiful mula akrab melalui YM... Walaupun Leeya dan Saiful sudah lama kenal antara 1 sama lain, tetapi mereka jarang sekali berbual atau menegur sapa... Leeya cukup senang meluahkan perasaan sedihnya kepada Saiful gara2 cintanya x berbalas dek lelaki yang mendapat tempat di hati Leeya iaitu Fahim Iqbal... Saiful pula tidak lepas meluahkan perasaannya yang masih tidak dapat melupakan kekasih lamanya, Zetty yang meninggalkan Saiful kerana berjauhan dan punyai ''boyfriend" baru di Kampusnya. ..

Masa ibarat berlari dengan pantasnya , tanpa disedari hampir sebulan Leeya dan Saiful menjalinkan hubungan persahabatan akrab itu... 




Leeya, kau pergi tak program BBQ tuh?, tanya Saiful dengan riangnya... Mestilah kita pergi... Kan nak masak2 semua..Mestilah kt tolong... Kenapa?, balas Leeya. Ohh... Tak de ape2.. Saja ja tanya... Manalah tahu kau mengelat ke kat bilik...Hehehe... 

Hari ini, program BBQ berjalan dengan lancarnya... Leeya bersemangat menolong kawan2 yang lain menyediakan bahan masak... Saiful pula turut membantu.... Tiba-tiba....

Leha : Oii Saiful... Kenapa kau makan ikan bilis tuh? Nanti habis kang...
Saiful : Laa... mana ada aku makan... Aku rasa je lah....
Leha :  Ha... yelah tuh ko punya rasa... tuh dah makan sampai 10 tuh, dah bukan rasa lagi dh tuh....
Saiful :  Yela2... Aku x makan lagi dah...

Kini, malam menjelma...tetamu mula memnuhi ruang dewan makan teratai.... Leeya bersama kawan2 menyiapkan coslow.... Saiful dan Faizal bersama2 membasuh kobis manakala Leeya mengambil kobis yang telah dibasuh untuk dijadikan coslow... Entah macam mana, Leeya mengambil sisa sisa kobis yang melekat di bakul dan dibalingkan ke arah Saiful... Saiful agak terkejut masa itu tetapi di layan kan jua telatah Leeya...
Leeya terus menuju ruang makan sambil terngiang2 difikiran nya tentang apa yang telah dilakukan olehnya sebentar td.. Tetamu mula menjamu selera sehinggalah jam 10:30 malam... Kini, sesi membungkus makanan... Leeya juga tak terkecuali membungkus lebihan makanan... Leeya membungkus papadom dan diberikan kepada juniornya... Entah kenapa, Saiful tiba2 merajuk kerana dia sudha menunggu lama tapi tiada papadom diberikan kepadanya... Lalu, Leeya memberikan papadom kepada Saiful dan dimakan dengan senyuman yang manis terukir dibibir Saiful... Hati Leeya semakin x keruan melihat tingkah laku Saiful.. 

Jatuh hatikah aku?, bisik hati Leeya... Tak boleh tak boleh... Aku xboleh couple... Aku pun xnak lah jadi salah seorang perempuan yang mengecewakan Saiful... Hati Leeya semakin tak tenang memikirkan perasaan yang kini wujud dalam hatinya... 




** bersambung.....

2 comments:

Anonymous said...

haha..
adakah ini saiful "A..."

Cik Imau said...

A... ? Siapakah A... ? Nie Saiful Lizam...

Friday, August 5, 2011

...Hanya Kamu...


Buzz Buzz Buzz... Kedengaran bunyi YM di buzz oleh seseorang... Dengan pantasnya, Leeya Sarah melihat box YM nya dan kelihatan box YM Saiful Lizam yang terdapat di skrin laptop.. Leeya mula menaip

Leeya : Haii Saiful...
Saiful : Hehehe... Hye Leeya... Dah makan? Wat pe tuh?
Leeya : Belum lagi... Kenapa? Nak belanja ke? Kt pun tengah pokai ni...
Saiful : Huhu... Belanja ya? Boleh ja... Bila?
Leeya : Eh, kt main2 je lah... Kt dah beli makanan dah tadi ... Kejap lagi baru makan....

*** Leeya dan Saiful rancak berbual melalui YM sampai tidak sedar jam mula menunjukkan pukul 1 pagi.

Hubungan Leeya dan Saiful mula akrab melalui YM... Walaupun Leeya dan Saiful sudah lama kenal antara 1 sama lain, tetapi mereka jarang sekali berbual atau menegur sapa... Leeya cukup senang meluahkan perasaan sedihnya kepada Saiful gara2 cintanya x berbalas dek lelaki yang mendapat tempat di hati Leeya iaitu Fahim Iqbal... Saiful pula tidak lepas meluahkan perasaannya yang masih tidak dapat melupakan kekasih lamanya, Zetty yang meninggalkan Saiful kerana berjauhan dan punyai ''boyfriend" baru di Kampusnya. ..

Masa ibarat berlari dengan pantasnya , tanpa disedari hampir sebulan Leeya dan Saiful menjalinkan hubungan persahabatan akrab itu... 




Leeya, kau pergi tak program BBQ tuh?, tanya Saiful dengan riangnya... Mestilah kita pergi... Kan nak masak2 semua..Mestilah kt tolong... Kenapa?, balas Leeya. Ohh... Tak de ape2.. Saja ja tanya... Manalah tahu kau mengelat ke kat bilik...Hehehe... 

Hari ini, program BBQ berjalan dengan lancarnya... Leeya bersemangat menolong kawan2 yang lain menyediakan bahan masak... Saiful pula turut membantu.... Tiba-tiba....

Leha : Oii Saiful... Kenapa kau makan ikan bilis tuh? Nanti habis kang...
Saiful : Laa... mana ada aku makan... Aku rasa je lah....
Leha :  Ha... yelah tuh ko punya rasa... tuh dah makan sampai 10 tuh, dah bukan rasa lagi dh tuh....
Saiful :  Yela2... Aku x makan lagi dah...

Kini, malam menjelma...tetamu mula memnuhi ruang dewan makan teratai.... Leeya bersama kawan2 menyiapkan coslow.... Saiful dan Faizal bersama2 membasuh kobis manakala Leeya mengambil kobis yang telah dibasuh untuk dijadikan coslow... Entah macam mana, Leeya mengambil sisa sisa kobis yang melekat di bakul dan dibalingkan ke arah Saiful... Saiful agak terkejut masa itu tetapi di layan kan jua telatah Leeya...
Leeya terus menuju ruang makan sambil terngiang2 difikiran nya tentang apa yang telah dilakukan olehnya sebentar td.. Tetamu mula menjamu selera sehinggalah jam 10:30 malam... Kini, sesi membungkus makanan... Leeya juga tak terkecuali membungkus lebihan makanan... Leeya membungkus papadom dan diberikan kepada juniornya... Entah kenapa, Saiful tiba2 merajuk kerana dia sudha menunggu lama tapi tiada papadom diberikan kepadanya... Lalu, Leeya memberikan papadom kepada Saiful dan dimakan dengan senyuman yang manis terukir dibibir Saiful... Hati Leeya semakin x keruan melihat tingkah laku Saiful.. 

Jatuh hatikah aku?, bisik hati Leeya... Tak boleh tak boleh... Aku xboleh couple... Aku pun xnak lah jadi salah seorang perempuan yang mengecewakan Saiful... Hati Leeya semakin tak tenang memikirkan perasaan yang kini wujud dalam hatinya... 




** bersambung.....

2 comments on "...Hanya Kamu..."

Anonymous said...

haha..
adakah ini saiful "A..."

Cik Imau on August 7, 2011 at 7:11 PM said...

A... ? Siapakah A... ? Nie Saiful Lizam...